برنامه های تبلیغی دهه فجر باید در جامعه موج آفرین باشد 

برنامه های تبلیغی دهه فجر باید در جامعه موج آفرین باشد 

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸
حجت الاسلام سعادت فر گفت: برنامه های تبلیغی دهه فجر باید در جامعه موج آفرین باشد به این معنا که مردم با تمام وجود احساس کنند که دهه فجر است و بدانند که برنامه های ویژه ای قرار است در این ایام برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در نشست کارگروه مساجد ستاد دهه فجر گفت: برنامه های پیشنهادی کارگروه مساجد ستاد دهه فجر، برنامه های خوبی هستند که در صورت اجرایی شدن نتایج خوبی به همراه خواهند داشت.

 

امام جمعه جیرفت افزود: برنامه های تبلیغی دهه فجر باید در جامعه موج آفرین باشد به این معنا که مردم با تمام وجود احساس کنند که دهه فجر است و بدانند که برنامه های ویژه ای قرار است در این ایام برگزار شود.

 

وی ضمن ارائه پیشنهادهایی، اظهار داشت: یکی از برنامه های دهه فجر که می تواند انگیزه ای برای حضور و مشارکت حداکثری کانون های مساجد باشد و زمینه رقابت سالم آنها را نیز به وجود آورد، برگزاری جشنواره مساجد و انقلاب است.

 

حجت الاسلام سعادت فر در تشریح این طرح، عنوان داشت: کانون های مساجد می توانند با استفاده از ظرفیت مردمی طرح ها و ایده های خاص خود را با محوریت دهه فجر اجرا کنند و هر کانون فرهنگی هنری مسجدی که موفق شد بهترین برنامه ها را اجرا کند به عنوان کانون برتر معرفی و مورد تجلیل قرار گیرد.

 

وی افزود: می توان با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی، گروه تبلیغی دهه فجر را راه اندازی کرد و با استفاده از ظرفیت مبلغین، روزانه یکسری ویژه برنامه در مدارس ویژه دانش آموزان و شب ها نیز یکسری ویژه برنامه مختص عموم مردم در مساجد اجرا کرد.

سعادت فر با اشاره به ضرورت و تعامل نهادهای فرهنگی در برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه فجر افزود: نهادهای مرتبط با مساجد ظرفیت خوبی برای برگزاری برنامه های دهه فجر براساس نام گذاری این ایام هستند.

امام جمعه جیرفت ضمن توصیه، اظهار داشت: سعی شود مساجد هر کدام هر شب یک ویژه برنامه ای اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اجرای ویژه برنامه های دهه فجر در مساجد، لازم است یکسری ویژه برنامه از جمله جشنواره های قرآنی در سطح شهر نیز برگزار شود.

حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا در دهه فجر از خادمین قرآنی (قاری و حافظ برجسته) و خدمتگزار قرآنی به نحو احسن تجلیل شود.

امام جمعه جیرفت بیان داشت: با توجه به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی که از دغدغه های رهبری نیز است بنابراین در همین راستا مسابقات کتاب خوانی با محوریت مساجد در دهه فجر اجرا شود و بهتر است موضوع این مسابقات در خصوص زندگی و رشادت های سردار سلیمانی تهیه باشد.

پایان پیام/ 586